Jak przeżyć lato lub menopauzę? Chłodzące opaski na szyję

skuteczne opaski chłodzące na szyję

Jeśli nie stać Cię na profesjonalny system chłodzący w postaci materaca chłodzącego EightSleep, chłodzącej nakładki na materac albo systemu zimnego nadmuchu oraz nie lubisz lub nie chcesz mieć klimatyzatora w sypialni, to nakładka na szyję pozwoli Ci się schłodzić akurat na tyle, by zasnąć. Dalej już sobie jakoś poradzisz.

Chłodzenie szyi może przynieść wiele korzyści dla organizmu. Szyja jest jednym z najważniejszych obszarów, przez które organizm odprowadza ciepło i reguluje swoją temperaturę. Tam też żyły umiejscowione są najbliżej powierzchni skóry. Obniżenie temperatury krwi przepływającej przez te naczynia pomaga w regulacji temperatury ciała. Właśnie dlatego, kiedy jest gorąco, często czujemy potrzebę schłodzenia szyi.

Zastrzeżenie: Ten blog jest wspierany przez czytelników. Jeśli zdecydujesz się kupić produkt po kliknięciu w link, mogę zarobić niewielką prowizję, bez dodatkowych kosztów dla Ciebie (dowiedz się więcej). 

Chłodzenie szyi może pomóc w zmniejszeniu temperatury ciała, co jest szczególnie ważne w czasie upałów lub podczas intensywnych treningów, gdy organizm może się przegrzać. Dodatkowo, chłodzenie tego obszaru może przynieść ulgę w bólach głowy, łagodząc napięcie mięśni.

Schładzenie karku przed snem może pomóc w zapewnieniu spokojniejszego i głębszego snu. Poprzez obniżenie temperatury ciała, organizm może łatwiej osiągnąć stan spoczynku, co jest kluczowe dla jakości snu. Oziębienie szyi może być nadto kojące i relaksujące. Odczuwanie chłodu pomaga w zmniejszeniu napięcia mięśniowego i stresu oraz poprawia samopoczucie i redukuje objawy lękowe.

Oprócz mało eleganckich okładów z mokrych ręczników, możemy stosować opaski chłodzące, chusty schładzające, chłodne okłady lub chłodzące szaliki. Poznaj niektóre z nich:

Matrox – miejscowy wiatraczek na szyję

Ten przenośny, ładowany przez USB wiatraczek jest stosowany specjalnie na szyję. Zakładasz go na siebie i wyruszasz w dżunglę zakupów, wsiadasz do autobusu w samo południe albo czekasz na dziecko w sali zabaw.

Wentylator jest wygodny (po prostu zawieszasz go na szyi) i prosty w obsłudze, nie wciąga włosów. Przydaje się szczególnie wtedy, gdy przykryta włosami skóra ma tendencję do nadmiernego pocenia się.

Urządzenie ma trzy stopnie prędkości. Można z niego korzystać od 2,4 ha do 8,5 h na jednym pełnym naładowaniu. Wykonane jest z silikonu, waży 390 gramów.

Opaska schładzana

Wygodna opaska wymagająca wcześniejszego schłodzenia w lodówce lub zamrażarce (przez około 30 minut). Do wielokrotnego użytku. Czas działania zależny jest od warunków otoczenia.

Opaska z łatwością dostosowuje się do krzywizn ciała, nie spada nawet w trakcie aktywności fizycznej. Jest lekka, nie obciąża kręgosłupa.

Gustowny chłodzący szalik na zgrzaną szyję

Produkt brytyjskiej firmy BCB International przeciwdziała przegrzaniu organizmu i podnosi wydajność fizyczną. Sprzęt firmy BCB jest używany przez jednostki specjalne, survivalowców i miłośników outdooru na całym świecie. Nie bez powodu.

Szalik jest bezpieczny, nietoksyczny i biodegradowalny. Nadaje się do wielokrotnego zastosowania.

Wypełniony jest polikryształami, które zanurzone w wodzie wielokrotnie zwiększają swoją objętość. Następnie szal szybko odparowuje i oziębia się, chłodząc tym samym ciało.

Ten szalik utrzymuje swoje działanie przez cały dzień. Powłoka wykonana z poliestru i bawełny umożliwia bezpieczne (szlufka i półpętla) zawiązanie szalika wokół szyi.

To akcesorium pomaga łagodzić bóle głowy, stawów, kręgosłupa lub stany zapalne. Przydaje się w czasie menopauzalnych uderzeń gorąca. Podgrzane w mikrofali może stanowić także ciepły okład.

    Żelowy kompres chłodzący

    Ten kompres wypełniony żelowymi kulkami wymaga schłodzenia w zamrażarce przez 30-60 minut przed użyciem. Jest trwały i pozwala na wielokrotne zastosowanie.

    Z jednej strony pokryty jest PCV, a z drugiej pluszem, co zapewnia komfort użytkowania.

    Pomaga przy napięciu ramion i szyi, bólach głowy, kontuzjach, obrzękach, bólu, siniakach, drobnych oparzeniach, stanach zapalnych.

    Po podgrzaniu może służyć jako ciepły kompres.

    Pobierz nasz przewodnik i poznaj więcej sposobów na chłodzenie ciała i sypialni przed snem.

    sposoby na chłodzenie sypialni przed snem

    Aby zapewnić sobie jeszcze większy komfort cieplny, pamiętaj o poniższych wskazówkach podczas zasypiania w upalne letnie noce:

    Przykryj się cienkim prześcieradłem. Nawet jeśli w pokoju jest bardzo ciepło, niewielka ilość wrażeń dotykowych z cienkiego prześcieradła może pomóc Ci się zrelaksować.

    Na kilka godzin przed snem włóż prześcieradło do lodówki lub zamrażarki. Zanim oddasz mu swoje ciepło, będzie przyjemne chłodne, co sprzyjać będzie szybszemu zasypianiu.

    Użyj wentylatora – cyrkulacja powietrza, nawet ciepłego, jest kluczowa dla odczuwania temperatury. Wentylator mieszając powietrze powoduje, że na skórze nie utrzymuje się powietrze ogrzane przez ciało. Wentylator pomaga też wysuszyć wilgotniejące od potu piżamy i koszule nocne. Wentylator wytwarza również “biały szum”, co jest dodatkową korzyścią przy blokowaniu innych zakłócających dźwięków podczas snu.

    Zbuduj prosty klimatyzator. Wypełnij płytkie naczynie wodą i lodem, a następnie ustaw wentylator tak, aby dmuchał przez to naczynie w kierunku śpiących.

    Ogranicz spożycie alkoholu. Alkohol może pomóc Ci zasnąć, ale nie jest korzystny dla utrzymania snu. W rzeczywistości może on zakłócić cykl snu i pogorszyć jego jakość. Dobrym pomysłem jest również unikanie spożywania zbyt dużej ilości kofeiny w drugiej połowie dnia. Kofeina może utrudnić zasypianie i utrzymanie snu.

    Noś bawełnianą, bambusową lub jedwabną bielizną nocną. Naturalne tkaniny “oddychają”, dzięki czemu ciepło ciała swobodniej się od niego oddala. Możesz także spać nago. Zawsze to jedna warstwa mniej.

    Śpij na parterze, bo ciepło unosi się do góry. Na lato przenieś swe posłanie z poddasza, antresoli czy piętra bliżej ziemi. Jeśli masz ogród, rozważ spanie w namiocie przed domem.

    Weź chłodny prysznic przed snem. Pomoże on obniżyć temperaturę ciała i zrelaksować się przed snem. W super upalne lato unikaj nakładania balsamów i kremów na skórę, aby ograniczyć uczucie wilgotnej lepkości.

    Trzymaj butelkę wody w pobliżu. Szczególnie, gdy i tak popijasz w środku nocy. Aby mieć pod ręką porcję schłodzonej wody, kup mini lodóweczkę, taką jak ta.

    Ogranicz ćwiczenia przed snem. Podnoszą one temperaturę organizmu, co utrudnia zasypianie. Ćwicz w pierwszej połowie dnia.

    Utrzymuj sypialnię w chłodzie w ciągu dnia, zamykając żaluzje, okna, rolety oraz korzystając z zasłon termoizolujących i zaciemniających rolet. Wywietrz sypialnię przed snem, chyba że temperatura na zewnątrz jest dużo wyższa od tej panującej w środku.

    Używaj osuszacza powietrza. Wysoka wilgotność może sprawić, że temperatura odczuwana jest jako znacznie wyższa.

    Ostatecznie, połóż chłodny, mokry ręcznik na czole. To dostępny sposób, by choć trochę przyspieszyć utratę ciepła przez organizm.

    Słodkich snów.


    Przeczytasz?

    Powiązane artykuły

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *