Garść ciekawostek i inspiracji

Książka Darii Łukowskiej z Formy na życie pod tytułem „Jak spać, żeby się wyspać”. Od rytmu okołodobowego, przez idealne warunki sypialni aż po marzenia senne i zaburzenia snu. Gdyby Daria nie napisała tej książki, musiałabym ja to zrobić Na szczęście książka już jest, wydana przez wydawnictwo Znak i dostępna także w formie ebooka. www.formanazycie.pl

Jeśli przez niesłabnącą gonitwę myśli trudno Wam zasnąć, posłuchajcie prowadzonej medytacji z kanału Youtube „Chodź na słówko” . Kojący głos lektora z pewnością uniemożliwi Wam dosłuchanie medytacji do końca. Siła usypiająca medytacji: 10/10

Zdziwienie i zachwyt tygodnia: Nawodnienie, to nie tylko ilość wypitych płynów. I nawet nie chodzi o to, że woda zawarta w owocach i warzywach oprócz H2O niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści, także energetycznych. Nawodnieniu ciała sprzyja jego ruch. Co za ulga! Wreszcie nie muszę się stresować niewypitymi 10 szklankami wody dziennie.

Luksusowy produkt, o którego wypróbowaniu marzę? Plastry na dekolt zapobiegające powstawaniu pionowych zmarszczek miedzy piersiami podczas snu, firmy Apricot. Obiecują odzyskanie młodszego wyglądu dekoltu przez wygładzenie istniejących i zapobieganie powstawaniu nowych zmarszczek. Jeśli śpisz na boku, tak jak ja, wiesz o czym mówię.

W badaniu z 2021 r. wykazano, że zwiększenie długości dnu o 1 godzinę u osób już długo śpiących dorosłych (czyli więcej niż 8 godzin na dobę), wiąże się z podwyższonym o 7-17% ryzykiem śmiertelności z powodu udaru mózgu, choroby wieńcowej i cukrzycy typu II.

    Sen dłuższy niż 10 godzin na dobę jest zwykle powiązany z występowaniem chronicznych chorób. Prawdopodobnie to nie długi sen powoduje, że chorujemy, ale śpimy za długo dlatego, że nasz organizm potrzebuje więcej czasu na regenerację, gdy jego funkcjonowanie jest zaburzone.

    Słodkich snów.


    Przeczytaj sobie:

    Powiązane artykuły

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *