Trzy rady na jedną dolegliwość

Multitasking? Zapoznaj się z artykułem w wersji audio
sleep
Photo by Matheus Vinicius on Unsplash

Jeśli masz trudności z zasypianiem, a czasem miewasz, bo jesteś człowiekiem, zastosuj poniższe sposoby na zasypianie, o których już wiesz od dawna, ale zapominasz z nich skorzystać:

1) Jeśli obracasz w głowie listę ekscytujących lub wyjątkowo ciemiężliwych spraw, którymi masz zająć się nazajutrz, usiądź, weź notes i spisz wszystko, co przychodzi ci do głowy. W ten sposób o niczym  nie zapomnisz, a dzięki przeniesieniu tych spraw do pamięci zewnętrznej, zapewnisz sobie spokoju umysłu akurat na tyle, ile potrzeba by zasnąć.

Wypróbuj tego sposobu również wtedy, gdy buzujące w Tobie emocje nie mają nic wspólnego z listą spraw do załatwienia, a dotyczą jakieś przykrej sytuacji, do której już nie ma powrotu.

2) Przeprowadź sobie profesjonalną sesję oddechową: licząc powoli do czterech (w odstępach sekundowych) wdychaj powietrze, licząc znowu do czterech zatrzymaj właśnie zaczerpnięte powietrze, licząc dalej, od początku do czterech, powolutku wypuszczaj powietrze, licząc po raz czwarty do czterech nie wydychaj i nie wdychaj, zostań z tym, co masz. I tak kilka razy. Pogłębione oddychanie przeponowe ma pozytywny wpływ na nerw błędny, który odpowiada za relaksowanie organizmu

3) Połóż się na brzuchu, z jedną nogą wyprostowaną, a drugą zgiętą w kolanie (cała ugięta noga leży na łóżku) i podciągnij kolano trochę w kierunku klatki piersiowej (z drona wyglądać to będzie jakbyś miała się czołgać).

Słodkich snów.


Przeczytaj także:

Czy sen jest ważny?

Photo by We-Vibe Toys on Unsplash

Już sam fakt stawiania sobie tego pytania odzwierciedla typowe dla człowieka trzeciego tysiąclecia powątpiewanie we wszelkie dary natury. Trzecia część życia w stacji dokującej miałaby pozostać bez znaczenia? Matka natura na takie kpiny pozwolić sobie nie mogła. Argumenty uzasadniające konieczność regularnego oddawania się tej czynności zawarte zostały w licznych pracach akademickich i im podobnym. Chcemy wydrzeć naturze jej sekret, a następnie zmonetyzować korzyści płynące ze skrócenia czasu, który w innych okolicznościach wydałby się po prostu zmarnowany.

Póki co, pozostaje nam przedstawianie sobie licznych argumentów przemawiających za korzystnym wpływem snu na różne tkanki, funkcje i organy ciała.  Zatrzymajmy się na chwilę nad funkcją snu upiększającą śpiącego. Albo raczej tę funkcję pomińmy. Zastanówmy się w to miejsce, w jaki sposób sen sprzyja piękności śpiących kobiet.

Otóż sen wpływa na urodę kobiety powalająco. Zarówno dlatego, że wyspana osoba widzi świat w piękniejszych barwach i jest pozytywniej nastawiona to samego faktu istnienia, jak i z tej przyczyny, że prawidłowo wyspana kobieta:

– ma mniej zmarszczek w okolicy ust i nad biustem, gdyż sypia na plecach

– nad ranem ma mniej rozczochrane włosy, dlatego że sypia na jedwabnej poszewce

– ma wyższe oceny w zakresie akustyki nocnej, ponieważ chrapaniem nie budzi partnera zaklejając (własne) usta taśmą na noc by tlenek azotu wnikający przez nozdrza dostawał się w dowolnej obfitości wprost do płuc, zapobiegając wielu schorzeniom

– posiada wysokie wysycenie tlenem, gdyż prawidłowe ułożenie jej doczesnych powłok w trakcie pobytu w łóżku umożliwia wystarczająco głęboki odpoczynek i zapobiega nadciśnieniu, cukrzycy typu II, zawałowi serca lub udarowi, otyłości, utracie masy kostnej, kłopotom z pamięcią i koncentracją, a także zaśnięciu za kierownicą

– nie skarży się na zespół cieśni nadgarstka, jako że, zgłębiwszy temat, zdecydowała się na taką pozycję w trakcie snu, która odbarcza górne partie jej kręgosłupa i odchodzących odeń nerwów

– nie zazna cukrzycy typu II wskutek nieustającego ucisku na nerw błędny poprzez nieprawidłowe ułożenie karku na zbyt wysokiej i twardej poduszce – przeciwnie – jej życie wypełnione będzie naturalną rozkoszą płynącą z prawidłowo odbytej sesji odpoczynku

– jest mniej drażliwa, co dla otoczenia jest nagrodą samą w sobie.

Słodkich snów.


Przeczytaj także: